in , , ,

LOLLOL

Advertentie van biermerk over geslachtsverandering Belgische zangeres zet kwaad bloed.

De Belgische muzikante Sarah Bettens kondigde dit weekend aan dat ze voortaal als man – met name als Sam Bettens – door het leven zal gaan. Het biermerk Jupiler speelde met een advertentie meteen in op de aankondiging. “Pintje, Sam?” staat er paginagroot te lezen in enkele Belgische kranten. Ook op de social media werd de campagne veelvuldig gedeeld. Heel wat mensen kunnen er echter niet om lachen en vinden het een schande.

Het biermerk lanceerde de campagne nadat Sarah Bettens dit weekend had verklaard dat ze vanaf nu Sam Bettens genoemd wil worden. Ze zou al een maand medicatie nemen. Jupiler is vooral bekend van de slogan ‘Mannen weten waarom’ en wellicht daarom vond het bedrijf het humoristisch om uit te pakken met ‘Pintje, Sam?’

Op Twitter barstte meteen een storm van kritiek los op de advertentie van Jupiler. Er zijn zelfs mensen die vinden dat het een reden is om nooit nog Jupiler te drinken. “Wie vond dit een goed idee?” en “Shame on you”, zijn slechts enkele van de verontwaardigde reacties.

Bierbrouwerij AB InBev van haar kant laat weten dat het helemaal niet de bedoeling was om te spotten met de transformatie van Bettens maar eerder om een positieve boodschap uit te dragen. Daarin worden ze bijgetreden door anderen die het een goede advertentie vinden en van mening zijn dat er wel eens gelachen mag worden met rollenpatronen.

Wat vind jij hiervan? Grappig of misplaatst? Laat van je horen in de reacties!

Bron en afbeeldingen: Instagram, Twitter en GVA

Transgender gevangene sneed eigen teelbal af met wegwerpscheermesje.

Dolfijn stierf na eten van plastic doucheslang die leeghoofd in zee dumpte.